Re: bash programmering

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 Oct 2002 - 01:31:10 CEST

Date: Wed, 23 Oct 2002 19:31:10 -0400
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: bash programmering

On 2002-10-23 23:38 +0000, Martin Allan Jensen wrote:
> Hej Michael....det virker stadig ikke, men jeg har også prøvet at lave den lidt om....nu ser den således ud....
>
> #!/usr/compat/linux/bin/bash
>
> for a in $(</home/sites/local/mysql.domains); do
> echo "Making dir for: $a";
> # Split domain in 2 .. subdomain and domain (www & domain.dk)
> b=`expr "$a" : '\([^.]*\)'`;
> c=`expr "$a" : '[^.]*\.\(.*\)'`;
>
> # Check if webstat dir exists
> if [ ! -d /home/sites/$c ]; then
> echo "...Making dir: /home/sites/$c";
> mkdir /home/sites/$c;
> fi
> [...]

Ikke for at vaere en idiot, men saadan et script kan godt klares med
/bin/sh (jeg vil generelt advare mod at scripte noget som helst i bash -
det kan ofte overhovedet ikke bruges paa en shell som ikke understoetter
alle de underlige "bash'isms" som de hedder).

Men ja, proev at laegge alle variabler ind i {}. Altsaa, $blah bliver
til ${blah}. Der er et par steder jeg kan se hvor det er problematisk
hvis du ikke goer det.

Haaber det hjaelper.

--
Munish Chopra