Re: opgrader freebsd 4.6 -> 7.0 (sådan circa)

From: Lennart.Sorth@uni-c.dk
Date: Tue 22 Oct 2002 - 09:53:10 CEST

Date: Tue, 22 Oct 2002 09:53:10 +0200
From: Lennart.Sorth@uni-c.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: opgrader freebsd 4.6 -> 7.0 (sådan circa)

Søren Jakobsen wrote:
> som root skrives bare "mergemaster" ?

jep, - den sammenligner gamle konfig'er med nye og foreslår ændringer.
Den har ikke årtusindets bedste interface, men om ikke andet minder den
een om de ændringer man SKAL foretage (feks da sendmail krævede en
user i passwd filen, eller sshd skulle have en unix-gruppe i /etc/group
)

Jeg plejer at køre mergemaster uden at lade den rette ret meget -
medmindre
jeg _ved_ at jeg aldrig selv har rørt den fil den vil rette.

> "purister" ?
altså folk der vil have en fuldstændig 'ren' maskine, hvor de selv
har compilet alt til den nøjagtige hardware etc etc

Det er ligeså nemt, men kræver at man har hele sourcen downloaded
og iøvrigt en god sjat CPU-tid til overs :-)

PS: gør dig selv den tjeneste at notere dig hvilke partitions du
bruger til hvad, inden du starter din upgrade. Det er rart at støtte
sig til, når man bliver spurgt.

--
Hilsen
Lennart Sorth