Dårlig magi

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Oct 2002 - 08:02:39 CEST

Date: Tue, 22 Oct 2002 07:02:39 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Dårlig magi

Jeg har lige (forsøgt) at opgradere kernen i min router (OpenBSD 2.8)...

Den nye kerne blev compilet og afprøvet på et andet system - der virkede
den fint. Så telnettede jeg til min router, omdøbte /bsd til /bsd.org,
og hentede den nye bsd over ftp. Så re-bootede jeg routeren, og prøvede
at pinge den efter ca. 1 minut - men routeren svarede ikke...

Efter så at have fundet et NULL-modem kabel kunne jeg konstatere at
routeren skriver følgende under opstart:

Reading boot...
Bad magic

Og så sker der ikke mere...

Hvad er der sket? Jeg har ikke ændret i boot-block'en (ikke bevidst i
hvert fald). Disken er på 32MB, så det kan vel ikke være et 1024 cyl.
problem (eller kan det)?
Skulle der ikke komme en boot> prompt selvom kernen ikke duer?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen