Re: styre dhcp fra andet net

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Oct 2002 - 10:06:38 CEST

Date: Mon, 21 Oct 2002 10:06:38 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: styre dhcp fra andet net

On Mon, Oct 21, 2002 at 09:26:11AM +0200, Claus Guttesen wrote:

> Jeg er ikke helt med på, hvad du mener, når det ikke
> skal være FreeBSD'en som styrer dette.

Det er en anden dåse, der er dhcp server for netværket.
Derfor må BSD'en ikke dhcp'e ud - da man skal kunne styre det
andetsteds fra.

BSD'en skal bare "videregive" infoen. Et dhcp relay velsagtens.

> ISC's DHCP-server vil som standard lytte på alle
> aktive netkort, og hvis du har defineret ip-adresser
> for både 192. samt 10-nettet, vil den automatisk dele
> adresser ud (til højre og venstre).

Den brugte jeg også på indersiden (10.101.41.0), men
planen var at kunne styre det fra et centralt sted.

Ellers tak for hjælpen

Vh Søren