styre dhcp fra andet net

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Oct 2002 - 08:08:11 CEST

Date: Mon, 21 Oct 2002 08:08:11 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: styre dhcp fra andet net

Mornings :)

Jeg prøver at, få noget DHCP op og køre på en freebsd 4.6.
Here goes:

Yderside: 192.168.1.10 (192.168.1.0/24)
Inderside: 10.10.10.1 (10.101.41.0/24)

Jeg har en DHCP server stående på 192.168.1.2,
hvor der er oprettet scope mv.

Der forwardes fint pakker mellem interfaces (Jeg bruger ikke NAT),
og de 2 net kan se hinanden.

Jeg kunne så godt tænke mig, at indersiden kunne bruge DHCP,
men det skal så ikke være freebsd'en der styrer dette.

Jeg regnede med, at det var noget i /etc/rc.conf, men der fandt jeg ikke noget.

Skal der køre en dhcpd, som "forwarder" info'en / requests fra indersiden
til 192.168.1.2

Tak for hjælpen :)

Vh Søren