Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 Oct 2002 - 12:15:14 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)
Date: Mon, 14 Oct 2002 12:15:14 +0200
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@20021014113123.J5192--coit08m.europe.nokia.com.lh.bsd-dk.dk>, Anders Soendergaard
 writes:
>Men min stemme som bestyrelsesmedlem går ganske klart også til Sidsel!
>
>I det hele taget er RTFM og STFW ikke udtryk jeg sætter særlig stor
>pris på at se på BSD-DK's lister.
>
>Sure opstød gavner ingen. Vejled hellere de nye i at blive bedre
>listemedlemmer i en anstændig tone.

RTFM er som så mange andre ting faktisk en protocol men der er
åbenbart nogle der ikke har fattet hvordan den bruges.

Hvis man sender:

        RTFM!!!

Er det en protokolfejl, some modtagere skal bare ignorere.

Korrekt anvendelse fordrer nemlig at man indikerer _hvilken_ FM
der indeholder de nævnte oplysniner:

        RTFM: disklabel(8), games(6) og/eller uniq(1)

Tilsvarende observationer kan gøres gældende for STFW.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956