Re: Apache mod_rewrite problem

From: Ole Moller (none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Nov 2002 - 10:04:43 CET

Date: Wed, 27 Nov 2002 10:04:43 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Ole Moller <none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Apache mod_rewrite problem

At 23:35 26-11-2002, you wrote:
>Jeg har et lille problem med at få mod_rewrite til at virke ordentligt.

Så vidt jeg husker er det også lidt mystisk, men der er en kanon guide på
apache.org med bunker af meget relevante exempler. Iøvrigt husker jeg det
som et stor debug-hjælp at indsætte noget ala:

  RewriteLog /tmp/rewirte.log
  RewriteLogLevel 9

Husk at slå det fra igen når du er færdig med at debugge ...

>Nedenstående er min config.
>Problemmet er at jeg ikke kan få /hosts/[domain_name]/stats til at virke,
>den forsøger altid at gå
>ind a mit public_html dir.

Så vidt jeg lige kan gætte af nedenstående bliver der først rewritet
rigtigt. Men derefter laver du en ubetinget rewrite til public_html. Dette
kan formentlig løses ved enten at indsætte en passende betingelse for
public_html rewrite-reglen eller måske at baile ud efter stats-rewrite (evt
efter at have tjekket at directoriet existerer).

>RewriteEngine On
>RewriteMap lowercase int:tolower
>RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/cgi-bin/
>RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/stats/
>RewriteRule ^/(.*)$ /hosts/${lowercase:%{SERVER_NAME}}/stats/$1

ser fornuftigt ud (dog er første RewriteCond vist unødvendig)

>php_admin_value open_basedir "/hosts/./:/tmp:/usr/local/lib"
>RewriteRule ^/(.*)$ /hosts/${lowercase:%{SERVER_NAME}}/public_html/$1

Ubetinget omskrivning af alt til mumle/public_html

Mvh

--
Ole Møller olm@cybercity.dk, Sysadm CyberCity Internet