Re: Fatal trap 12: page fault while in kernel mode

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Nov 2002 - 20:38:00 CET

Date: Thu, 21 Nov 2002 14:38:00 -0500
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fatal trap 12: page fault while in kernel mode

On 2002-11-21 10:41 +0000, Christer Gundersen wrote:

> [...]
>
> Som jeg sa i en forrige mail ;-)
> Det var en del info som ikke kom med.

Jeps, jeg fik kigget paa den lidt efter jeg sendte mit svar afsted.

> Jeg kjører egen kjerne, og jeg har tatt vekk alt jeg ikke bruker, også
> har jeg lagt til det jeg trenger, og det som nvidia driveren mener jeg
> skal ha.
>
> Maskinen rebooter helt vilkårlig.
> Jeg brukte FreeBSD på denne maskinen i en stund føre jeg installerte
> nvidia driverene, og da fungerte den helt optimalt, uten noen som helst
> rare reboots.

Det jeg undrer mig over er en 9:30 timers uptime jeg kan se du havde
foer maskinen gik ned. Vil det sige du koerte med nv driveren i 9:15
eller noget og saa skiftede til nvidia driveren, hvorefter kassen gik
amok?

Kan du holde maskinen stabil i laengere tid hvis du ikke bruger nvidia
driveren?

Har du proevet at finde ud af om dit RAM er noget billigt skrammel?
(www.memtest86.com)

> Men jeg kjører ikke 4.7-STABLE, jeg kjører RELEASE. Kansje jeg bør
> oppgradere, for å se om problemet fortsetter.

Hvis problemet ligger i FreeBSD, saa vil det nok hjaelpe. Jeg tvivler
dog paa det, da en hel del folk koerer med nvidia driveren paa alt fra
4.6-RELEASE til -CURRENT. Men proev at se om dit RAM ikke stinker...

> ps: jeg har fulgt den faq`n, og installasjonen til punkt og prikke, så
> jeg tror (merk: tror ;) at jeg ikke har gjort noe feil. jeg har forsøkt
> å gå igjenom installasjonen og alt dette flere ganger.

Tja, vi faar at se :)

--
Munish Chopra