terminaler og linux

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 28 May 2002 - 15:11:04 CEST

Date: Tue, 28 May 2002 15:11:04 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: terminaler og linux

Hej

Jeg ved godt det her måske er lidt off-topic, men alligevel.

Jeg sidder som regel på netværk hvor jeg logger ind på en type maskine og
derefter bruger programmer på forskellige maskiner/OS. Pt. sidder jeg mest
foran en Sun Ray terminal eller en BSD maskine. Når jeg ssh'er til BSD eller
sun er der ingen problemer (meget få) med terminalen. Når jeg ssh'er til en
linux box opfører terminalen sig virkeligt dårligt. ^A = gå til starten af
linien virker ikke. less medfører at alt tekst bliver "highlightet" osv.
Terminalen er sat til xterm og stty -a giver samme opsætning.

Jeg plejer at leve med det og skifte til vt100 som fungerer nogenlunde, men
det er efterhånden begyndt at gå mig rigtig meget på nerverne.

Er der ikke en der har et fif til hvordan jeg kommer dette til livs?

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org