ASCII-art F**cked up - fx /stand/sysinstall

From: Kristian Vilmann (none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 May 2002 - 22:55:55 CEST

Subject: ASCII-art F**cked up - fx /stand/sysinstall
From: Kristian Vilmann <none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-listen <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 23 May 2002 22:55:55 +0200

Nu har det irriteret mig længe nok!
Jeg må have en løsning, men jeg ved ikke hvor jeg skal lede.

Hvis jeg kører /stand/sysinstall i en xterm ser det hele fint ud.
Fin hvid baggrund og pæne kanter. Næsten ligesom hvis man kører den på
konsollen. Dog ingen farver, men pyt med det. Det kan sikkert løses med
en farve-xterm.
Hvis jeg kører den i en gnome-terminal, bliver de vandrette kantstreger
til q'er, de lodrette kantstreger bliver til x'er. Det ser tåbeligt ud.

Jeg har set det før. Blandt andet i Midnigt Commander på Linux i gamle
dage. Men det er åbenbart fikset nu.

Jeg har en kunde der brokker sig over det samme, når de kører en gammel
Navision-klient fra en SUN mod en AIX.

Hvorfor? Hvad er det der går galt? Og hvor skal man finde løsningen?
Er det terminal-emuleringen der er helt sort? Og hvordan laver man om på
det?

/kristian