Re: Preinstallation-image

From: Bjarke Sørensen (none@bs--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 May 2002 - 14:47:55 CEST

Date: Fri, 17 May 2002 14:47:55 +0200
From: Bjarke Sørensen <none@bs--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Preinstallation-image

On Fri, May 17, 2002 at 02:11:19PM +0200, Danny Petterson wrote:
> Nogen der kendet et godt site med ideer/how-to's til hvorledes man kan lave

Næh.. :(

> en preinstalleret maskine med FreeBSD/Linux...forstået således, at man laver
> en art installation på harddisken, hvorefter når en bruger/kunde tænder
> boksen første gang, bliver ledet igennem et antal spørgsmål (IP-adresse,
> hostname etc.), hvorefter systemet bliver færdigkonfigureret, genstartet
> og...bingo!

Men lidt off-list ved jeg at en sådan tool er under udarbejdelse til
Gentoo Linux. Vi kunne nok forke eller bedre lave dobbelt
funktionalitet i det. Men jeg kender ikke nok til BSD til at gøre
dette.

Det ville kunne sætte netværk, fstab, compiler optimering osv. op.
Hvis nogen er interesseret dette projekt så sig til.