Re: NetBus/SubSeven toolkit?

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 06 May 2002 - 17:29:29 CEST

Date: Mon, 6 May 2002 16:29:29 +0100
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: NetBus/SubSeven toolkit?

Quoting Kristian Rask (krask@mediac.dk):

> Jeg har eksempelvis flere 3.2-Rel - 3.4-Rel. maskiner der er upatchede
> og u-rootede fordi de indeholder måske 20 linier firewall script.

Hvis du bruges disse services boer de patches. Hvis du ikke bruger dem
boer de lukkes ned.

Hvis jeg havde 300 kr. for hver gang jeg har set et IP filter blive
fejlopsat og en maskine der var beskyttet af dette filter efterfoelgende
blive voldtaget ville jeg have raad til et af de dyre jakkesaet min
kvinde saa gerne vil se mig i.

> Så selvom paranoiaen ikke rakte til ssh, så har maskinerne dog
> overlevet indtil flere exploits der erblevet fundet siden 3.2 og har
> samtidigt været fuldt ud fjern administrerbare. Det er da glimrende..

Nej, det er meget, meget dumt. Hvordan ved du ioevrigt at de ikke er
blevet brudt ind i?

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/