Re: FTP langsom

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 06 May 2002 - 12:49:48 CEST

Date: Mon, 6 May 2002 12:49:48 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FTP langsom
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Nej, selve det at connecte til serveren går som det
> skal.... det er når jeg
> uploader til serveren det går langsom!
> Kan det være noget nslookup på workstation?? Og i så
> fald... hvor slår jeg
> det fra??

Så snart klient og server er koblet op mod hinanden,
er DNS/host-navneopslag ude af billedet. Derfor har
nslookup ikke nogen indflydelse på hastigheden af
overførslen.

Et andet forslag; er dit netværk koblet sammen i en
switch? I så fald kan det være at dit netkort og
FreeBSD og switchen har problemer med autosense, og
forhandler om en hastighed.

Prøv at sætte switchen til 10 MBit halv duplex, og
reboot og se om det virker. Nogle gange er det fint at
der slukkes helt for maskinen. Fungerer det, så gå
videre til 10 MBit fuld duplex, så 100 halv og 100
fuld.

Maby. maby not.

Hilsen
Claus

> [...]
> -----------------------
>
> Hej.

> Er DNS sat (korrekt) op? Du skriver at det går
> langsomt, er det selve opkoblingen som tager lang
> tid?
> Hvis dette er dit problem, kan du enten definere din
> arbejdsstation i DNS, eller lægge en linie ind i
> /etc/hosts-filen med navn og ip-adresse.
>
> Hvis klienten (din arbejdsstation) ikke er defineret
> DNS, kan det forklare den langsommelige process. Der
> sker det at serveren vil lave et omvendt
> navne-opslag,
> hvor den forsøger at koble ip-adressen op imod et

Yahoo! Grupper
Over 4000 grupper at blive medlem af - eller opret helt din egen!
www.yahoo.dk/grupper