Re: FTP

From: Rafter Man (none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 May 2002 - 11:30:20 CEST

From: "Rafter Man" <none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 02 May 2002 17:30:20 +0800
Subject: Re:  FTP

----- Original Message -----
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
> Quoting Rafter Man (rafter@linuxmail.org):
>
> Mener du sftp?

Både ja og nej. Jeg vil oprette brugere der ikke har SSH adgang, men alm FTP adgang. Når det så engang er lykkes, vil jeg da gerne lære hvordan man gør så de KUN kan logge ind på ftp, hvis linien er krypteret. Altså via sftp.

> Du vil give dem adgang til at uploade og hente >filer, men ikke til at
>faa en kommandoprompt?

Ja!

> Saet deres shell til sftp-server.

Ok, har lige prøvet det... /usr/libexec/sftp-server ikke? Men det virker ikke, hverken med ftp eller sftp.

mvh
rafter