=?iso-8859-1?Q?FTP og SSH p=E5 FreeBSD 4.5?=

From: Rafter Man (none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 May 2002 - 00:23:08 CEST

From: "Rafter Man" <none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 02 May 2002 06:23:08 +0800
Subject: =?iso-8859-1?Q?FTP og SSH p=E5 FreeBSD 4.5?=

Hej MLS (Mailling Liste Subscribers)

Jeg sidder og roder lidt med FTP og SSH.
Jeg tror dette spørgsmål er blevet stilt før, men hvordan giver jeg mine brugere FTP adgang uden at de har SSH adgang?
Jeg har prøvet at sætte deres shell til /sbin/nologin, men det gør så de heller ikke har FTP adgang.

Når en eller anden hjælpsom BSD'er derude, nu har hjulpet mig så dette virker, kan mine brugere så stadig logge ind via putty sftp? Altså FTP via SSH, selvom de ikke har SSH adgang?

mvh
rafter