Java i Mozilla

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Mar 2002 - 18:49:49 CET

Date: Sun, 24 Mar 2002 18:49:49 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Java i Mozilla

Jeg har lovet nogle stykker at fortælle om, hvordan jeg har fået Java
til at virke under Mozilla på FreeBSD. Det er faktisk ikke så svært.

Start med at installere native Java - det kræver af årsager, jeg ikke
har gidet sætte mig ind i, at man først installerer Linux-JDK'et og
herefter native JDK'et.

Når det er gjort, kan man så installere sin Mozilla fra ports tree
eller på anden vis (jeg holder selv sourcetræet ajour med CVS og
bygger den nærmest dagligt - mere info hvis nogen skulle spørge).

JDK'et laver en Java plugin - nu skal der bare laves et passende
symlink. Med default-placering ud fra ports collection af hhv. JDK og
Mozilla, ser det sådan ud:

ln -s /usr/local/jdk1.3.1/jre/plugin/i386/ns600/libjavaplugin_oji.so
/usr/X11R6/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin_oji.so

Mine erfaringer indtil nu er, at det virker fint med stort set alle
applets (visse ting virker dog ikke, men det gør de heller ikke under
Windows). Undtagelsen er secure sites - her crasher Mozilla, når Java
skal aktiveres. Dette har jeg ikke haft tid til at grave mere i.

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark