Re: netværksproblem? (router maskine dør..)

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Mar 2002 - 12:30:55 CET

Date: Fri, 15 Mar 2002 12:30:55 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: netværksproblem? (router maskine dør..)

Peter Larsen wrote:

> har et lille problem som bliver ved at poppe op...
>
> min "router" og firewall maskine dør netværksmæssig (på ydersiden), og
> kræver en reboot..
>
> 80.63.205.129 er min tdc uplink..
>
> nogle gode forslag? idag var det kun 3 dage efter sidste reboot.. ellers
> ligger det på 10-16 dage..

Jeg har samme problem på min OpenBSD router - med et SpeedStream ATM
kort. Her ved mig kan der gå alt fra et par timer til 14 dage mellem
fejlen optræder.

Min "elegante" løsning har indtil videre været et tænd/sluk ur der
afbryder strømmen til routeren et kvarter hver morgen. Efter jeg satte
det på, har jeg ikke haft problemer ;-).

Men hvis du ikke bruger read-only flashdisk som jeg gør, er det nok ikke
en god idé bare at afbryde strømmen...

Men eftersom du ikke skal bruge et bestemt netkort, vil jeg da anbefale
at prøve et andet/en anden type.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen