Re: netværksproblem? (router maskine dør..)

From: Sune Stjerneby (none@sst--vmunix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Mar 2002 - 11:49:43 CET

Date: Fri, 15 Mar 2002 11:49:43 +0100
From: Sune Stjerneby <none@sst--vmunix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: netværksproblem? (router maskine dør..)

On Fri, Mar 15, 2002 at 09:28:04AM +0100, Anders Soendergaard wrote:
> Hvilket NIC bruger du? Kører du jail? En af mine kolleger havde et
> problem som umiddelbart ligner dit. En box der kørte nogle jailede
> webservere der pludselig blev "døv" på netkortet uden varsel og uden
> at efterlade nogle spor. Han studerede noget tcpdump, uden rigtigt at
> finde noget. PHK mente ummidelbart (uden dog at have gået dybere ind
> i sagen) at det lugtede lidt af hardware fejl.

Agree. Jeg har set de symptomer netop to gange, i begge tilfælde
hjalp det at skifte hardware - første gang var det et 3COM EtherLink XL
der var mystisk, anden gang et ATM-25 PCI-kort (kan dog have været
driveren; skiftede til en anden interface-type).

--
Sune Stjerneby <none@sst--vmunix.dk.lh.bsd-dk.dk>
 - Part of an RFC 1876-compliant network.