Re: router

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 11 Mar 2002 - 18:18:32 CET

Date: Mon, 11 Mar 2002 18:18:32 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: router

Jens Fallesen wrote:

> Med det antal porte er du ikke godt stillet, med mindre du vil gøre en
> af to ting:
>
> 1. Betale en masse penge.
> 2. Lave en baseret på en lille pc med din favorit-BSD.

Enig.
Enten finder du et lille kabinet med 1 eller 2 PCI slots, og
fylder D-Link-570 (4port 10/100) kort i, eller også skal du op
i noget der ligner en Cisco2600 med et 4 port ethernet kort.

PCen burde du kunne finde for 10K (nypris), men jeg tør ikke
gætte på hvad Cisco løsningen løber op i.
Jeg tror at PC løsningen ender som den mest støjsvage.

D-Link's 4 port 10/100 kort er super godt understøttet i FreeBSD,
og i modsætning til de fleste andre netkort D-Link laver så er det
_ikke_ noget billigt skrammel.
http://www.dlink.com/products/adapters/dfe570tx/
Det kan fås i .dk for ca. 1500Kr (PROconsult sælger det for
2240Kr incl. moms, men det må kunne findes billigere).

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---