Re: CVS tags

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Mar 2002 - 16:34:16 CET

Date: Mon, 4 Mar 2002 15:34:16 +0000
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: CVS tags

Quoting Sven Esbjerg (esbjerg@xbsd.net):
> Tjah vores gamle maskine er faktisk temmelig sløv. Når 2-3 personer laver
> et checkout kan det tage op til 15 minutter før det er færdigt. Dette gøres
> over et 100Mbit switchet LAN. Brugeren checker ud til sit nfs-monterede
> hjemmekatalog.

Hvis kun een person checker ud ad gangen, tager det saa 5 minutter?

Hvordan sker adgangen til jeres repository? Er det NFS, pserver eller
ssh/rsh?

> Det eneste jeg rigtigt kan forestille mig er lave et cvstmp katalog i mfs
> og se om det ikke hjælper. Så vidt jeg kan se laver cvs en masse små
> filoperationer.

Ja, hver fil som checkes ind eller ud spaerres med en lockfile, indtil
den paagaeldende operation er slut. Saa der er et par reads og writes
for hver fil som skal checkes ud.

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/