Re: Grafikkort

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 31 Jul 2002 - 14:02:44 CEST

Date: Wed, 31 Jul 2002 14:02:44 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Grafikkort

Isak Lyberth wrote:
> Kan vi ikke også blive enige om at valget af grafik kort ikke har nogen indflydelse på om KDE virker?
> KDE er bare en skal oven på X, og hvis bare X virker burde kde også køre fint. Er det ikke rigtigt eller er jeg ved siden af?

Hvis X virker, så burde KDE også gøre det.
Eneste detalje kunne være hvis KDE brugte OpenGL, der ikke er
lige godt accelereret af alle kort. Men det mener jeg ikke er
tilfældet.

Selv har jeg kun gode erfaringer med Matrox kort til 2D, og
jeg bruger kun Matrox til X.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---