FreeBSD småproblemer

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 12:56:30 CEST

Date: Wed, 17 Jul 2002 12:56:30 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD småproblemer

Jeg har for nyligt opgraderet en server til seneste RELENG_4_5. Efter
denne opgradering virker keyboardet ikke og maskinen hænger ved
bootloaderen.

Sidste del først. Jeg har installeret fbsd bootloader på den primære disk.
Når maskinen starter kommer den sædvanlige F1 FreeBSD og F1 er default. Efter
lidt til hopper cursoren ned som om der blev trykket Enter. Desværre sker
der ikke mere - maskinen hænger indtil man manuelt trykker Enter.
Herefter booter kernen som normalt.

Keyboard problemet. Keyboard controlleren genkendes fint, men
initialiseringen af keyboardet fejler. Dette forekommer mig noget underligt
eftersom det har virket tidligere (og det virker i BIOS mode). Keyboardet er
et PS/2 keyboard.

Hvis der en der har et hint til at få fjernet disse problemer ville jeg være
glad.

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org