Re: boot fejl ved "ppi0: <parallel i/o> on ppbus0"

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jul 2002 - 21:51:04 CEST

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: boot fejl ved "ppi0: <parallel i/o> on ppbus0"
Date: Tue, 16 Jul 2002 21:51:04 +0200

----- Original Message -----
From: "Dennis Enøe" <none@bluesy--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Tuesday, July 16, 2002 9:35 PM
Subject: boot fejl ved "ppi0: <parallel i/o> on ppbus0"

> Hejsa
>
> Jeg er newbee med freeBSD og har fået et lille problem, ved opstart af
> freeBSD stopper den boot ved ppi0: <parallel i/o> on ppbus0
>
> Jeg har prøvet at loade kernel.old det var også fint, men da jeg havde
> gjort det og rettet fejlen i min kernel (ipfw aktivering) lavede den
> stadigt samme fejl og gør det nu på både den alm kernel. kernel.old og
> kernel.GENERIC

Da jeg oplevede det i tidernes morgen var det noget IRQ fnidder, kontroler
der ikke er noget der konflikter.
Jeg har en enkelt gang på en gammel gammel Netserver oplevet hvis jeg
disablede en comport/lpt port eller lignende så lavede den samme stunt! ,
har du disablet noget overhovedet - isåfald prøv at slå det til igen..

/Dennis