problemer med Xircom CreditCard 10/100 + modem 56 (CEM 56)

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 10:38:40 CEST

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: problemer med Xircom CreditCard 10/100 + modem 56 (CEM 56)
Date: Sat, 13 Jul 2002 10:38:40 +0200

Hej

Ovenstående er integreret i en compaq armada 6500

OS= FreeBSD 4.6

rc.conf enable_pccard="YES"

"pccard" bliver også fundet, men

pccardd[xx] "driver allocation failed for Xircom Credit. osv... : Device not
configured"

Hvis jeg googler lidt på ovenstående, finder jeg masser af specifikke
referencer
(Samme maskine / Model nummer og netværks problemer med den integrerede)

Hvis jeg kigger i sovsen står der at det er et skod kort - især CEM56 og at
man skal stå
på hovedet og recitere shakespear på en helt speciel måde for at få ethernet
delen til at Du.
Desværre står der ikke detaljer om hvordan man præcist skal stå på hovedet..

Skriver jeg pccards dumpcis
Kommer der en masse "fornuftigt" output ...
(Fornuftigt som i ... Jeg er Laptop og pccard mongol. Jeg har ALDRIG hverken
ejet, lånt konfigureret eller brugt en bærbar før, jeg ved nada, zip,
zilsh... ALT hvad jeg skriver der blot ligner en antagelse er en
antagelse... jeg aner intet.. hvorfor slukker maskinen når jeg lukker låget
? Hvor bibber den en melodi når den er næsten færdig med at boote ?
hvorfor... som sagt *mongol*)

i dmesg er der ingen ethernet driver, men der er noget med [ring
enable][speaker enable]
Den finder altså (ANTAGELSE) "modem delen" med meddeler at sio1's irq ikke
er i config bitmap

pccardc enable <En Masse Parametre Der Er Gætværk Og Stammer Fra Posts Om
Andre Xircom Der Ikke Er Magen Til>
kan få driveren til at eksistere så den ses og konfigureres med ifconfig...
med den dutter stadig ikke..
ifconfig viser også MAC som 00:00:00:00:00:00.. så hvem kan det undre..

Jeg er pt. bedøvende med modem'et. jeg skal bruge ethernet delen. og da den
er integreret i pc'en.. såhh..

Virker under 98SE (Ethernet.. ved ikke med modem, men det er korrekt
konfigureret iflg. devman)
Virker under RedHat 7.2 (Ethernet.. ved ikke med modem)
redhat72# dmesg | grep relevante-ting-set-med-en-laptop-mongols-øjne
"eth0 : Xircom: port 0x300 irq3, hwaddr <rigtig mac>"
"ttyS03 at port 0x02e8 irq 3 16550" <- ligner modem sio med shared irq"
Der er også en ttyS00 der hvor man forventer det, så mon ikke S03 er den
enumerering der anvendes for 2e8 ?

Enhver hjælp modtages med glæde
Min stærkt alternative laptop viden taget i betragtning, kan hjælp godt
tænkes at skulle foregå som følger:
Lyser lampen ikke ? Er den tændt ? Er den i stikkontakten ?
Er stikkontakten tændt ? Er der er pære i ? Er den skruet fast ?
Hvis Du skruer den løs og ryster med den (nej.. ikke med den, ryst med pæren
for h..) rasler det så ?
Hvis Du tænder andre ting.. virker de så ? Ved Du hvor sikringerne sidder ?
og så fremdeles... sorry...

mvh

Kristian