Syntaks highlightning i Vim 5.8

From: Allan Wermuth (none@alw--gate1.dda.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Jul 2002 - 11:52:40 CEST

Date: Fri, 12 Jul 2002 11:52:40 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--gate1.dda.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Syntaks highlightning i Vim 5.8

Hej

Jeg bruger Vim 5.8 på en FreeBSD 4.5, og savner egentlig syntaxhighlightning
når jeg programmerer Perl eller Python.

Jeg har tidligere gjort nogle forsøg med, at kopiere en .vimrc fra en Linux-
server jeg også har kørende, og hvor det virker. På FreeBSD resulterer settings
som "set number" desuden, at linienumrene blive understreget. Der sker også
understregning af ord istedet for syntaks highlightning.

Her er min .vimrc fra Linux maskinen.

" We use a vim
set nocompatible
set number
set autoindent
set tabstop=4
set showmatch
set backspace=2
"
" Colo(u)red or not colo(u)red
" If you want color you should set this to true
"
let color = "true"
"
if has("syntax")
    if color == "true"
        " This will switch colors ON
        so ${VIMRUNTIME}/syntax/syntax.vim
    else
        " this switches colors OFF
        syntax off
        set t_Co=0
    endif
endif
" ~/.vimrc ends here

Jeg håber én eller anden kan hjælpe mig med mit problem, da det efterhånden irri-
terer mig en del.

Med venlig hilsen
Allan Wermuth, Dansk Data Arkiv