info om xsane

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--nettek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 Jul 2002 - 17:47:39 CEST

Date: Thu, 11 Jul 2002 17:47:39 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--nettek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: info om xsane

Lidt information til eventulle brugere af xsane.

Jeg har de sidste par dage bøvlet med at få xsane til at virke med min
HP 6390 scanner. Hver gang jeg prøvede 'Acquire preview' crashe xsane.
Efter lidt debugging og konferering med manden bag xsane fik jeg
følgende forslag:

> as a quick fix you can disable "preselect scanarea" in the
> Enhancement Part of Preferences->Setup.

Det virkede!

Men hvad der hjalp lidt mere var at fjerne alle optimeringer af koden.
Dvs. køre efter at have kørt make configure - at rette i Makefile og
fjerne -O (og selfølgelig ikke have optimeringer med i make.conf).

Håber det kan hjælpe andre brugere af xsane.

Vh,
Sven Esbjerg