Re: FreeBSD på VIA Gigapro C3?

From: Hack Kampbjørn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Jul 2002 - 22:49:14 CEST

Date: Sun, 07 Jul 2002 22:49:14 +0200
From: Hack Kampbjørn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: FreeBSD på VIA Gigapro C3?

Kristian Vilmann wrote:

> Jeg overvejer at udskifte min gateway.
>
> Jeg har fundet
> http://www.discountpc.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=248
>
> En VIA Gigapro processor! Efter sigenede er det processorerenes Velo
> Solex :)
>
> Kan sådan en udstyres med FreeBSD?
>
> Hvis man nu vil køre med spejlede diske, er det så Vinum man skal gå
> efter?
> Og hvad så hvis man vil have noget der minder om et journaliseret
> filsystem, hvilken retning skal man så kigge?

Journal baseret filsystemer i *bsd verden ender nemt i en flame
"softupdates vs journal". Lave en google på det eller start med denne
OpenBSD FAQ (der er nok også en lignende for FreeBSD):
http://www.openbsd.org/faq/faq14.html#SoftUpdates

Du skal måske spørge dig hvad du vil opnå med et journal filsystem og
hvis der er andre (bedre?) måder at opnå det på.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn