Adgang til NFS filsystemer under udførslen af /etc/rc (under boot)

From: Kristen Nielsen (none@krn--tdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 16:57:01 CEST

Date: Thu, 04 Jul 2002 16:57:01 +0200
From: Kristen Nielsen <none@krn--tdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Adgang til NFS filsystemer under udførslen af /etc/rc  (under boot)

Hej Alle.

Jeg forsøger at tilgå et NFS filsystem fra en maskine der er ved at
boote, i den sidste del af /etc/rc scriptet,
helt præcist der hvor local_startup variablen anvendes (det er den som
normalt indeholder /usr/local/etc/rc.d og /usr/X11R6/etc/rc.d)
Jeg har så en sti til et NFS filsystem med i listen i denne variabel

Mit filsystem tilgås via amd (automount daemon), som startes noget
tidligere i scriptet.

Efterfølgende (i /etc/rc) scriptet udføres network_pass4 (som mest er
sysctl (som der ingen er af), og
derefter til slut ændring i kernel securelevel (som der ikke ændres i)

Er der noget som lige kan se hvad det er som gør at der ikke er adgang
til NFS på dette tidspunkt under boot.

Hvis man kører ned i singleuser mode og tilbage er der naturligvis ingen
problemer.

(jeg anvender 4-6Release, hvis det har betydning)

mvh Kristen Nielsen

REKLAME
se www.thecamp.dk for et godt tilbud til
somemrferine i uge 30 (20-27 juli 2002)