dk keyboard

From: Allan Andersen (none@swoop--tjohoo.se.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 15:00:28 CEST

Subject: dk keyboard
From: Allan Andersen <none@swoop--tjohoo.se.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD User List <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 02 Jul 2002 15:00:28 +0200

Hey folkens,

Jeg har en FTP/Samba server stående. Desværre kommer de ikke engelske
karaktere (øæåöä osv) ikke ordentlig med over Samba. Jeg går næsten ud
fra at det skyldes at jeg var lige hurtig nok under installationen og
fik valgt engeslk tegnsæt.

Jeg har prøvet at ændre til dansk tegnsæt ved hjælp af
/stand/sysinstall. Selvom jeg har prøvet begge de to dansk tegnsæt som
er mulige, vises de rigtige karaktere ikke.

Er det nødvendigt at genstarte efter ændringer er foretaget i
/stand/sysinstall? Det håber jeg ikke, da serveren bruges yderst
flittigt.

Kan man eventuelt rette tegnsættet et andet sted?

På forhånd tak
Allan Andersen