Hardware tempature

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Jan 2002 - 00:23:12 CET

From: "Morten Winther" <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Hardware tempature
Date: Sat, 26 Jan 2002 00:23:12 +0100

Hejsa

Jeg har lige lukket min hjemmeserver ind lille skab, da jeg blev træt af den
støj der kom fra de 3 blæsere.

Jeg vil derfor gerne kunne holde øje med temperaturen, da der sikkert bliver
varmt i den lille boks. Dog ser det ud til at den holder sig på godt 26
grader i skabet. (Målt ved hjælp af et køleskabs termometer)

Men til sagen. Jeg ved at der findes forskellige systemer i nogle chips, der
kan måle temp. Der er tale om en ServerWorks baseret Dell server.

Jeg bruger FreeBSD 4.4 og vil høre om nogen har hørt noget om dette, eller
ligefrem har et link eller en opskrift?

/ morten