Re: Wireless LAN

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Jan 2002 - 07:32:15 CET

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Wireless LAN
Date: Thu, 17 Jan 2002 07:32:15 +0100

> Wireless er utroligt rart, men man skal gøre sig selv den tjeneste lige at
> vurdere sikkerheden i løsningen. Der er forøvrigt RIGTIGT mange der har
> taget wireless LAN til sig - også private. En tur gennem byen med
dstumbler
> og et D-Link DWL-650 (uden ekstern antenne) viste at der er MANGE
> basestations der står klar til at servicere dig ... bare fra Bulowsvej,
> via Thorvaldsensvej til Forhåbningsholms Alle på Frb opfangede jeg to
> basestations - en tur der tager mindre end 3 minutter i bil !
Århus er åbenbart bedre end københavn. Jeg gik fra banegården og 4-500 meter
om til en ven med min laptop i rygsækken. Med et orinoco (lucent) kort og
netstumbler fandt jeg 3 APs uden kryptering, og en af dem var endda så
venlig at skrive adressen på hvor den stod så man ikke behøvede at pejle sig
ind på hvornår man havde et godt signal fra deres net, så næste gang man
lige kommer forbi Frederiksgade 50 kan man jo lige smutte ind forbi og
fortælle dem at det nok ikke lige er den bedste ide de nogensinde har fået.
:)
Gad vide om folk overhovedet tænker længere end "det er da meget smart" når
de beslutter sig for at installere en wireless løsning.

> Måske man skulle tage kortet med næste gang vi skal i Symbion :)
Helt klart. Så kan vi sende om kap, og måske se om det kan lade sig gøre at
jamme nettet så det faktisk er et DoS attack :)

> Henrik Lund Kramshøj, hlk@{sikkerhedsforum|kramse}.dk, lund@diku.dk

... Dennis