Re: Probs med FreeBSD 4,4 & Racoon

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 Jan 2002 - 16:39:50 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Probs med FreeBSD 4,4 & Racoon
Date: Sat, 12 Jan 2002 16:39:50 +0100

----- Original Message -----
From: "Hroi Sigurdsson" <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Saturday, December 29, 2001 4:37 PM

> Der er en anden guide på
> http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2001/12/10/ipsec.html som ikke
> involverer gif.

Jeg har nu i et par dage været ved at blive fuldstændig gråhåret noget før
tid ved forsøge på at skidtet til at virke ifølge den howto på Onlamp (hvor
der er tyvstjålet lidt fra den anden guide)
Setup'et er som følgende:

LAN1(192.168.2.0/24)BSD A- WAN1 (10.10.10.1) = WAN2 (10.10.10.2) - BSD B -
LAN2(192.168.3.0/24)

Jeg kan godt fra en maskine på LAN1 pinge BSD B's netkort men ikke pinge
noget på selve LAN2 (maskinen på LAN 2 kan godt pinge BSD B så der er
forbindelse mellem dem)
Det tyder lidt på der er noget routing der ikke er så elegant som det burde
være, i den howto på freebsddiary der står der man skal sætte en route på
BSD A der hedder BSD2_LAN_2 BSD_A_WAN_1_IP og det har jeg gjort på den og
tilsvarende vendt den rundt på BSD B.
Hvad der undrer mig er at det virker fint fra LAN1(?) men ikke den anden
vej. Skal jeg død og pine bruge gif for at dette vil virke eller er der bare
noget jeg har grove misforstået?

/Dennis