Tomcat i et jail

From: Christian Laursen (none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 08 Jan 2002 - 09:53:28 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Tomcat i et jail
From: Christian Laursen <none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 08 Jan 2002 09:53:28 +0100

Hej!

Jeg har en tomcat server kørende i et jail på FreeBSD.

Den bliver ikke startet som root ligesom apache, og har derfor
ikke mulighed for at lytte på port 80 umiddelbart.

Så vidt, jeg kan se, kan man ikke give den adgang til det, uden
samtidigt at give uprivilegerede processer adgang til det samme
på den fysiske box samt i alle de andre jails på denne.

Jeg har derfor kigget på blot at forwarde port 80 til 8080, men
kan dette gøres uden at involvere natd? (Jeg synes det virker lidt
som en klodset løsning)

--
Med venlig hilsen
    Christian Laursen