Re: RAIDframe

From: Michael Lyngbøl (none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 Jan 2002 - 18:18:43 CET

Date: Mon, 7 Jan 2002 18:18:43 +0100
From: Michael Lyngbøl <none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: RAIDframe

On 07.01.2002 18:07:07 +0000, Sven Esbjerg wrote:

> Er der nogen af Jer der har erfaringer med RAIDframe og FreeBSD? Her tænker
> jeg specielt på RAID 1 med / på RAID drevet.
>
> Porterens hjemmeside indikere at der ikke er blevet arbejdet på projektet
> siden august 2001, hvilket jeg ikke synes er helt betryggende.

Som Jesper skriver, brug vinum(4) der er standard software RAID i
FreeBSD og virker ganske godt!

Tag et kig på bla:

        http://www.vinumvm.org/
        http://www.daemonnews.org/200002/vinum.html
        http://www.freebsddiary.org/vinum.php

/Michael

--
Michael Lyngbøl -- michael at lyngbol dot dk
TDC Tele Danmark, DataNetworks, IP·backbone