IPFW og Windows sharing ->manglende mening med galskaben

From: Dennis Pedersen (none@mig--jyde.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Feb 2002 - 21:28:15 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mig--jyde.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "BSD-DK" <none@BSD-DK--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: IPFW og Windows sharing ->manglende mening med galskaben
Date: Sun, 24 Feb 2002 21:28:15 +0100

Hej!
Hvis man har en BSD maskine der router mellem 2net samt fungerer som
firewall, hvor man ønsker at Windows Sharing skal fungere igennem, hvilke
port(e) / protokol(er) skal man så have fat i?
Jeg har været ved at rode med det og hvis jeg har et firewall script jeg
kalder 'intet' hvori der blot er en firewall regel der diverter alt ind i
natd hvorefter der kommer en:
ipfw add allow all from any to any
Så kan jeg godt få windows sharing igennem..

Men hvad skal jeg gøre for at få begrænset det lidt ned så maskinen ikke er
ligeså åben som en ladeport?
Jeg har forsøgt med nogle regler der indkludere ipadressen på henholdsvis
den ene og anden side af mit ip-segment men det vil bare med vold og magt
ikke virkre!
FTP, ping etc kommer fint igennem men windows sharing vil åbenbart bare
ikke.
Er der etellerandet jeg totalt overser her eller?
Det er FreeBSD 4,4 der er tale om..

/Dennis