Re: Mistanke om diskproblemer

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 20 Feb 2002 - 10:56:54 CET

Date: Wed, 20 Feb 2002 09:56:54 +0000
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mistanke om diskproblemer

Quoting Axel Kellermann (axel.kellermann@get2net.dk):
> Jeg har en FeeBSD 4.4, der kører en lille web-server med en Mysql
> Idag hvor jeg ville logge på, så er den utroligt lang tid om at give
> mig en prompt.

Det behoever ikke vaere diskproblemer. Det kan vaere DNS problemer, og
andre ting. Forsoeger din sshd/telnetd at lave reverse opslag af den IP
adresse du logger ind fra? Hvis du bruger ssh, kan du sende outputtet af
ssh -v naar du skaber forbindelsen saa vi kan saa paa hvilket tidspunkt
den venter?

> Dernæst kom der følgende fejl, da jeg ønskede at køre mysql:
>
> ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket
> '/tmp/mysql.sock' (2)

Har du virkeligt lagt MySQL's UNIX socket i /tmp og har den de rigtige
permissions? (Hvad giver ls -l /tmp/mysql.sock?) -- Hvis ikke skal du
angive den rigtige sti.

> Den har kørt uafbrudt i ca 4 mdr. men med en ny disk. Hvordan kan jeg
> checke disken tilstand?
> Hvad kan det ellers være?
> Jeg kan bruge WEB-en og dermed også Mysql igennem Apachen ?????????!!!!!!!!!

Maaske dine server-side scripts bruger den rigtige forbindelsesmetode
til din database. Disse blev til overs: ????????!!!!!!!!!

Laes ioevrigt foelgende link. Jo bedre spoergsmaal, jo bedre svar.

        http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/