=?iso-8859-1?Q?Hj=E6p_qmail_problem_!?

From: Simon Kristensen (none@postmaster--tahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 16 Feb 2002 - 22:41:44 CET

Date: Sat, 16 Feb 2002 22:41:44 +0100
From: Simon Kristensen <none@postmaster--tahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: =?iso-8859-1?Q?Hj=E6p_qmail_problem_!?

Hejsa

Jeg har prøver på at få qmail + qmailadmin til at funke uden held kan i nok
regne ud :-)

Styresystem : FreeBSD 4.3

Jeg har gjort følgende

Installeret :

1.)
apache, perl, php4, mysql

2.)

qmailadmin quick fix:

mkdir -p /usr/local/vpopmail/etc
cd /usr/local/vpopmail/etc
echo "-I/usr/local/vpopmail/include" >inc_deps
echo "-L/usr/local/vpopmail/lib -lvpopmail" >lib_deps

Ellers lavede den en fejl I ports..

cd /usr/ports/mail/qmailadmin
make install clean

Hvor det så automatisk installer qmail, qmailadmin, vpopmail + nogle andre
programmer som ports automatisk installer.

3.)
Lavet en bruger så jeg kan logge på qmailadmin (altså via web-interface)

~vpopmail/bin/vadddomain "domainnavn.dk" "password"

4.)
Nu kan jeg så logger på web-interface via adr.
http://localhost/cgi-bin/qmailadmin/qmailadmin

Dette virker fint jeg kan lave bruger osv.

5.)
Men her slutter festen også, prøver at sætte informationerne op i fx
Outlook - men kan ikke hente mail. Prøvede så at lavede en portscan og det
viser sig at pop3 (port 110) ikke er aktiv.

Nogle som ved hvad mit problem er ? tror det er noget med at qmail +
vpopmail ikke er startet op.

Er rimelig ny i "Unixverden" Håber der er nogle som gider hjælpe mig / måske
lave en lille guide / eller kender en guide som virker (Har nok prøvet
omkrig 7 - 10 stk. som jeg ikke kan få til at virker).