processortyper

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Feb 2002 - 04:16:24 CET

Date: Wed, 6 Feb 2002 00:16:24 -0300
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: processortyper

Hej alle..

Min firewall er en 486 og har ikke lyst til at kompilere /usr/src
(SIGSEGV). Saa jeg tog den hurtige loesning og kompilerede istedet
paa en PentiumIII "686". Rent faktisk var jeg ikke sikker paa om
binaries ville virke paa tvaers af denne generationskloeft. Men
naar jeg mounter /usr/obj og koerer en af de "nye" programmer paa
den "gamle" maskine, saa ser alt ud til at virke fint. Er det saadan
at jeg slet ikke skal forvente nogen problemer?

Jeg spoerger nok mest fordi kernen jo har konfigs for forskellige
processertyper, men jeg gjorde ikke meget andet end make buildworld
for at bygge /usr/src. Er der nogen der kan forklare forskellen, og
evt hvorfor det ikke er noedvendigt at give CPU-model naar man
oversaetter /usr/src til en anden generation?

Vil jeg have nogle problemer med at lave en kerne paa min 686 og koere
den paa min 486 hvis blot jeg husker "cpu I486_CPU" i min kernekonfig?
Jeg formoder at det ikke skulle give problemer..

pft,

  Roberto Martinez