RE: Tftp (recvfrom: Socket operation on non-socket)

From: Søren Jensen (none@chip--cosmonaut.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 31 Dec 2002 - 01:57:52 CET

From: Søren Jensen <none@chip--cosmonaut.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Tftp (recvfrom: Socket operation on non-socket)
Date: Tue, 31 Dec 2002 01:57:52 +0100

Lige et lille resume...

Kommer fejlen også hvis du fjerner '-s ...' ?
1) Jeps. Men ifølge man 8 tfptd definerer man vist et "home-dir" med -s.

jag låter dhcpd sköta det till mig och har inget ställt i inetd.conf
alls
2) Ok. Så smart er jeg ikke :/

Lytter inetd på UDP port 69?
3) Nej, kun når jeg starer tftpd fra shell'en.

Kan du fra tftp serveren selv connecte og hente kernel ?
4) Ja, efter jeg startede tftpd manuelt fra min shell. (Her kommer der
stadig fejl i loggen, men tftpd svarer dog)

FreeBSD 4.X ?
5) FreeBSD 4.7-RELEASE.

Jeg finder det bare en smule besynderligt at fejlen: "recvfrom: Socket
operation on non-socket" stadig kommer i message-log'en, skønt tftpd
rent faktisk kører nu. Og det er uanset om jeg starter tftpd fra
shell'en eller fra inetd.conf. Jeg har nok en bug et eller andet sted,
som jeg lige må have elimineret en gang ved leg.. :)

Jeg vil sige tak for hjælpen, og endnu engang ønske alle et godt og
bringende nytår. - Hyg jer !

Mvh / Søren Jensen

Rådløshed og utilfredshed er de første
forudsætninger for fremskridtet.