Understøttelse af USB printer i FreeBSD

From: Allan Wermuth (none@alw--gate1.dda.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Dec 2002 - 09:26:11 CET

Date: Sat, 28 Dec 2002 09:26:11 +0100
From: Allan Wermuth <none@alw--gate1.dda.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Understøttelse af USB printer i FreeBSD

Hej

Jeg står i den ulyksalige situation, at min gamle Canon blækprinter
er "stået af", og jeg skal nu have fundet en afløser. Nu er det sådan,
at konen arbejder på en notebook, hvor der er installeret et OS fra
en meget stor og styg softwareleverandør. Dette OS understøtter jo
USB, og det er oplagt at anskaffe én af disse relativt billige USB
printere, som er på tilbud i øjeblikket. Mine øjne er faldet på en
EPSON SC 880, som kan køre både på parallel- og USB-porten.

Er der nogen som ved om sådan en USB printer vil kunne virke under
FreeBSD? Jeg HAR været på nettet og søgt efter information om "dyret",
men har ikke fundet denne specifikke model. Det er vel også i lige
så høj grad et generelt spørgsmål om hvor vidt USB printere understøttes
af FreeBSD.

Jeg forventer ikke, at nogen kender lige nøjagtig denne printer, men jeg
håber, at én eller anden har erfaringer med USB printere (positive/negative)
under FreeBSD (eller anden BSD).

Med venlig hilsen
Allan Wermuth