freebsd pty's

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 18 Dec 2002 - 10:17:40 CET

Date: Wed, 18 Dec 2002 10:17:40 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: freebsd pty's

Hej

Jeg har et problem med et perl-expect script som jeg bruger til at lave
backup af en postgres database. Når exepect laver en spawn - altså starter
en proces med et eksternt program bruger den en pty. I øjeblikket får jeg
blot at vide at der ikke kan allokeres en pty. Smider jeg nogle brugere af
maskinen kan det lade sig gøre igen.

Jeg har hævet antallet af pty'er i kernen til 256, men det hjalp kun
midlertidigt.

Mit spørgsmål er nu. Hvordan kan jeg se hvilke pty'er der er i brug?
og selfølgelig er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kommer udover
mit problem?

Hvis det har nogen interesse er der pt 115 processer kørende og 16 brugere.
Maskinen kører apache, postfix (til vidersending af post), postgresql, cvs
og emacs etc.

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org