Re: et hurtigt spørgsmål

From: phk@freebsd.org
Date: Mon 16 Dec 2002 - 10:04:36 CET

To: Knud Erik Højgaard <none@knud--skodliv.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: et hurtigt spørgsmål
From: phk@freebsd.org
Date: Mon, 16 Dec 2002 10:04:36 +0100

In message <none@000b01c2a3f4$ad3032c0$24029dd9--tuborg.lh.bsd-dk.dk>, =?iso-8859-1?Q?Knud_Erik_H=
F8jgaard?= writes:

>Jeg kom desværre for sent til teatersporten og nåede ikke at spørge. Ved du
>om der er planer for at implementere stackguard og noget heap-beskyttelse
>som standard i freebsd, eller vil man overlade det til udviklerne at skrive
>sikker kode? Hvad med ting som propolice?
>
>CC gerne svaret til bsd-dk listen.
>
>--
>Knud

Jeg kender ikke til nogle konkrete planer i den retning, men vi tager
da altid imod patches :-)

Jeg ved at der er mange der forbander i386's "hvis du må læse må
du også exekvere" arkitektur og så vidt jeg ved bliver stakken ikke
exekverbar på f.eks ia64 arkitekturen.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956