port forwarding...

From: Dan Larsen (none@root--www.christmedia.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Dec 2002 - 11:46:38 CET

Date: Tue, 3 Dec 2002 11:46:38 +0100 (CET)
From: Dan Larsen <none@root--www.christmedia.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: port forwarding...

Hey all!

Jeg sidder og roder lidt med min firewall...
Jeg har et intranet der ser saaledes ud:

med en router (FreeBSD 4.7) til internettet via adsl...
Hvad jeg ikke lige kan faa til at spille, er at forwarde en port
til en maskine paa intranettet med ip i retning af 192.168.1.4

Det konkrete eksempel jeg sidder med:
Jeg vil gerne, fra mit arbejde, kunne connecte til remote desktop paa min
baerbare, som staar bag firewallen derhjemme...
Den baerbare, kan selvfoelgelig gaa paa nettet hjemmefra, og der er adgang
til firewall-maskinen fra i.nettet ;)

Paa forhaand TAK! :)
Dan Larsen