Re: pure-ftpd - mysql auth

From: Ole Moller (none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Dec 2002 - 09:43:00 CET

Date: Tue, 03 Dec 2002 09:43:00 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Ole Moller <none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: pure-ftpd - mysql auth

At 18:46 02-12-2002, you wrote:
>Jeg har fået installeret pure-ftpd så den køre på en mysql database, men kan
>ikke få startet serveren :(
>når jeg forsøger får jeg fejlen
>
><klip>
>server# /usr/local/sbin/pure-ftpd -l
>mysql:/usr/local/etc/pureftpd-mysql.conf &
>[1] 81913
>server# 421 Configuration error: Invalid SQL configuration file:
>/usr/local/etc/pureftpd-mysql.conf
>
>[1] Exit 252 /usr/local/sbin/pure-ftpd -l
>mysql:/usr/local/etc/pureftpd-mysql.conf
><klip>

Kender ikke pure-ftp, men har du tjekket:
a) mysql kører
b) du kan connecte med det mysql-username og -password der står i din conf
c) at der er en pureftpd database
d) at den indeholder de angivne tabeller

Jeg ville tro der kommer en mumle.sql med der skal k'res for at danne
databaser og tabeller og måske endda fylder dem med noget grænse-fornuftigt.

Mvh

--
Ole Møller olm@cybercity.dk, Sysadm CyberCity Internet