RE: Prob. med at inst. FreeBSD 4.7 på en Olivetti P133 bærbar

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 02 Dec 2002 - 15:26:07 CET

From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Prob. med at inst. FreeBSD 4.7 på en Olivetti P133 bærbar
Date: Mon, 2 Dec 2002 15:26:07 +0100

Hej Mich,

>Kører installationen op med de 2 boot disk, vælger derefter
"Start kernel
>configuration in Visual Mode", derefter går der et par
sekunder og mit
>keyboard fryser, kan ikke bevæge piletasterne overhovedet.
er det et eksternt keyboard du har tilsluttet?
Jeg havde nemlig akkurat samme problem da jeg i sin tid
installerede på min laptop med eksternt kb tilsluttet.

Så mit råd er:
Brug laptoppens indtil du kan kompilere en ny kerne hvor du
kan ændre atkbd0 fra at se sådan her ud:
device atkbd0 at atkbdc? irq 1 flags 0x1
til at se sådan her ud:
device atkbd0 at atkbdc? irq 1 flags 0x4

nærmere forklaring her:
http://www.freebsd.org/relnotes/4-STABLE/installation/i386/t
rouble.html#Q4.3.5.

mvh