Re: mount_smbfs

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--freebsd-geeks.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Aug 2002 - 20:17:53 CEST

Date: Wed, 28 Aug 2002 20:17:53 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--freebsd-geeks.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mount_smbfs

On Wed, Aug 28, 2002 at 07:18:26PM +0200, Torben Sørensen wrote:

> //user@server/www /smb/www smbfs rw,noauto 0 0
>
> ... men det virker ikke!

//brugernavn-på-smb-server@smb-server/share /mount/point

hvis du har angivet //user osv- kræver det, at din windåse har en
bruger der hedder "user" - medmindre det er en Win98 / WinME.

NT, 2000 & XP vil prompte for login/passwd.

> Gør jeg det manuelt (som root) bliver jeg promptet for password...:

> Hvorfor det?

du beder om godkendelse på brugernavnet "Guest" på Windåsen.
Du skal dertil supplere det passwd, de er angivet for Guest :)
Jeg vil tro du bare skal trykke "enter", da dette gerne er blankt,
ellers skal du angive "guest" - da det vist er Windows standard.

Du kan også bare angive et brugernavn, og passwd du har opettet på windåsen.
Sådan gør jeg det, og det funker fint :)

> Og hvordan slipper jeg for det?

Jeg aner ikke, om man kan få den til at huske det.

> I Konqueror kan jeg skrive smb://192.168.1.3/WWW
> og det virker fint UDEN login

muligvis fordi den defaulter til login: guest / Passwd: guest

Håber det giver lidt

--
Hygge,
Søren Elleby Sørensen