connection refused ved ftp connection

From: Allan Andersen (none@swoop--tjohoo.se.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Apr 2002 - 21:51:32 CEST

Subject: connection refused ved ftp connection
From: Allan Andersen <none@swoop--tjohoo.se.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 24 Apr 2002 21:51:32 +0200

Aften folkens!

Jeg har en openbsd server stående som router. Den har kørt perfekt i
flere måneder, men pludselig døde den fuldstændig. Efter reboot af
serveren kan jeg nu ikke lave ftp connection ud (ind virker fint), fx:

[swoop@auriga swoop]$ ncftp sunsite.dk
NcFTP 3.0.3 (April 15, 2001) by Mike Gleason (ncftp@ncftp.com).
Could not connect to sunsite.dk: Connection refused.
Sleeping 20 seconds...

Alt andet trafik (hvad jeg har bemærket) kører fint. Jeg kan svagt
mindes at have kørt noget ftp-proxy på serveren da jeg startede den op,
men da den har kørt så fint, har jeg fint glemt det igen. Hvis jeg
prøver at kører omtalte ftp-proxy (/usr/libexec/ftp-proxy) får jeg
beskeden:

ftp-proxy [8345]: getsockname failed (Socket operation on non-socket)
ftp-proxy [8345]: getsockname failed (Socket operation on non-socket)
ftp-proxy [8345]: getsockname failed (Socket operation on non-socket)

Nogen som har et hint til hvad som kan være galt?

På forhånd tak
Allan Andersen