Hardwareproblem

From: Anders Østergård Jensen (none@anders--webcode.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 10 Apr 2002 - 09:52:02 CEST

Date: Wed, 10 Apr 2002 09:52:02 +0200 (CEST)
From: "Anders Østergård Jensen" <none@anders--webcode.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hardwareproblem

Hej mailingliste!

Jeg har lige meldt mig på BSD-DKs mailingliste. Jeg har brugt FreeBSD i lang
tid nu, men forsøger mig også lidt med OpenBSD.
Min primære grund til denne mail er, at jeg har et hardwareproblem med
FreeBSD. Jeg har koblet en SCSI-controller (Tekram DC-390) sammen med en 4GB
SCSI-disk (Conner). Ved siden af dette har jeg to IDE-diske samt en Plextor
CD-brænder (IDE). Alt dette er tilsluttet en 300W strømforsyning.

Før jeg koblede SCSI-controlleren og den ekstra disk på, kunne jeg sagtens
boote FreeBSD. Nu vil systemet ikke starte og fryser under boot ved "Waiting
15 seconds for SCSI-devices to settle" - også selvom kernelen genkender
kortet. Jeg har rebootet maskinen flere gange, men det hjælper ingenting.
Det mærkelige er så, at FreeBSD godt vil starte, hvis jeg kobler min brænder
fra (både fladkabel og strøm kobles fra). Hvad kan dette skyldes?

Jeg håber på at kunne få svar hurtigt... Det er ret vigtigt for mig at kunne
starte FreeBSD uden vrøvl, samtidig med, at mit SCSI-subsystem virker.

Mvh.

-- Anders (en frustreret FreeBSD-bruger)
*****
Mvh. / Regards
-- Anders Østergård Jensen
PHP Webapplication Developer WebCode.dk