Re: Rescue FreeBSD ?

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Sep 2001 - 16:38:33 CEST

Date: Thu, 27 Sep 2001 16:38:33 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Rescue FreeBSD ?

On Thu, Sep 27, 2001 at 04:13:54PM +0200, Klaus Pedersen wrote:
> Jeg forsøgte mig med en 'make world' på min FreeBSD i går, og da jeg så
> genstartede den, ville den ikke boote :

Du skal huske at køre en make buildkernel og make installkernel (GENERIC).
Du kan bruge KERNCONF=MINKERNE til at angive hvis du har egen
kernekonfiguration.

Derefter rebooter du i singleuser mode (fx. boot -s fra bootprompten) og
kører mergemaster fra /usr/src.

HUSK DET ALTID!

> Can't load 'kernel'
> Det er så her jeg er strandet - nej, jeg har ikke lavet en fixit disk
> (duh!), og jeg kan ikke umiddelbart finde noget i hverken FAQen eller
> FreeBSD håndbogen der kan hjælpe folk i min situation.

Download en fixit disk fra nettet og lave en serie floppy disketter med
redningsværktøjer. Boot din maskine og mount dine partitioner og se hvad du
kan. Der findes en del dokumenter om dette på freebsd.org mv.

God arbejdslyst.
Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org