RE: Systm monitoring

From: Klaus Pedersen (none@ultra--mailme.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Sep 2001 - 11:39:26 CEST

From: "Klaus Pedersen" <none@ultra--mailme.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Systm monitoring
Date: Tue, 18 Sep 2001 11:39:26 +0200

Jeg leder efter to ting:
1. Noget til at holde detaljeret statistik på min webserver (hits, unikke
besøgende, hvad de kigger på osv.)
Jeg sidder og kigger på MRTG (www.mrtg.org)- men vil gerne vide om der er
nogen her der har erfaringer, eller om i kan anbefale andre værktøjer?

Jeg kan kun anbefale MRTG - På trods af at det er Open Source er det MEGET
brugt rundt omkring i verden - fordi det er godt, og ganske simpelt at
bruge.
Senere kan du evt. (som jeg) skifte til RRDtools, der er skrevet af den
samme, og som bruger MRTG til at opsamle SNMP stats, og tegner grafer
dynamisk (fremfor MRTG alene, der laver statiske grafer).
Læs mere på http://rrdtool.eu.org/.
Hvis du vil have hjælp til opsætningen (efter du har RTFM'et lidt, kan du
bare maile :-)

/Klaus